Jumper T8SG V2.0 Plus worth the money in 2019?

More
11 Jun 2019 09:49 #74503 by pepo2xl
Hi guys!

My question is if the Jumper T8SG V2.0 Plus worth the money in 2019?
Its for about 105 usd at banggood.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 Jun 2019 17:03 #74521 by Michel406
Replied by Michel406 on topic Jumper T8SG V2.0 Plus worth the money in 2019?
Bonjour,
Je n'ai aucun lien avec Banggood, mais c'est chez eux que je viens d'acheter mon 2ème T8SG V2 Plus. (version Jaune)
Le dernier exemplaire que je viens de recevoir a recu la modification du capot arrière permettant d'alimenter l'émetteur avec 2 batteries type 18650.
Il semblerait néanmoins que Jumper ai décidé d'arreter la série des T8SG V2 Plus jaune au profit de la version "Carbon" qui comprend de base:
- l'alimentation par 2 batteries type 18650
- le module voix préinstallé

En tout cas mes 2 émetteurs fonctionnent parfaitement. Je les ai testé sur des planneurs avec les récepteurs suivants
- RX 601 Walkera (protocol Devo)
- FS-IA6B FlySky (protocol AFHDS-2A)
- S603 Storm compatible JR Spectrum (protocol DSMX)

Par ailleurs je trouve le logiciel Deviation très intéressant et relativement facile pour apprendre a s'en servir.
Je n'ai pas eu besoin pour mes récepteurs de mettre à jour le firmware et c'est la partie la moins intuitive de déviation car seul l'utilitaire Java semble fonctionner avec le T8SG.

J'espère que ces quelques commentaires issus de ma courte expérience vous seront utiles.

Hi,
I have no interest with Banggood, but it's at this supplier that I just bought my 2nd T8SG V2 Plus. (yellow version)
The last item I just received has the rear cover that has been modified to be able to power the transmitter with 2 batteries type 18650.
However, it seems that Jumper decided to stop the yellow T8SG V2 Plus series in favor of the "Carbon" version which includes:
- power supply by 2 batteries type 18650
- the preinstalled voice module

In any case my 2 transmitters work perfectly. I tested them on gliders with the following receivers
- RX 601 Walkera (Devo protocol)
- FS-IA6B FlySky (AFHDS-2A protocol)
- S603 Storm compatible JR Spectrum (DSMX protocol)

Besides, I find the Deviation software very interesting and relatively easy to learn how to use it.
I did not need for my receivers to update the firmware and this is the least intuitive part of deviation because only the Java utility seems to work with the T8SG.

I hope that these few comments from my short experience will be useful.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.028 seconds
Powered by Kunena Forum